Schaken voor jeugd en senioren weer begonnen

Met ingang van dinsdag 10 sept. is het schaken voor zowel de jeugd als senioren weer van start gegaan.

Nieuw is dat de jeugd nu op dezelfde avond speelt als de senioren, een van de voordelen is dat doorstroming naar de senioren hierdoor zal vergemakkelijken.

Wel begint de jeugd eerder, men start om 18.30 uur om na een uur van training en competitie spelen plaats te maken voor de training van de senioren.

De getalenteerde jeugd mag dit ½ uur training zo men wil ook bijwonen.

Rond 20.00 uur beginnen de heren en dames senioren dan met de competitie.

Interne competitie winnaarNiet Nieuw is dat voorafgaand aan het seizoen de bekers aan de clubkampioen en topscoorders van 1e en 2e team worden uitgereikt. Nadat Cees Samsom 2 jr. achtereen kampioen was geweest en 2 jr. achtereen riep dat het eigenlijk een jongere speler  zou moeten zijn die deze eer opeiste, gelukte dit eindelijk dit afgelopen seizoen. Het was Henk Kroon die voor de 11e ? maal clubkampioen werd en hij is zo’n kleine 10 jr. jonger dan Cees; of dit echter was wat met de opmerking van Samsom bedoeld werd is twijfelachtig, waarschijnlijk had deze een jaar of 40 jonger in gedachte !

Gert Jan SMit: beste resultaatHet beste resultaat gescoord in het eerste team werd gedeeld door Gert Jan Smit en wedstrijdleider Jeroen Vrolijk met beiden 5½ punt uit 7 wedstrijden. Gemeld mag hierbij nog worden dat 6 ! van de 8 spelers uit het 1e team een score van 50% of hoger behaalden.

Als je dan ook nog beschikt over reservespelers als Freek Barwegen en Harris Kemp die een respectievelijke score van 2 uit 2 en 1 ½ uit 2 haalden, is het niet vreemd dat dit alles bij elkaar ruim voldoende was om het eerste team ongeslagen kampioen te laten worden. Voor de 3 keer in 5 jaar is er weer promotie naar de eerste klasse!

Beste prestatieHet beste resultaat in het 2e team werd behaald door Alfred Weinhandl met 4 ½ uit 7! Ook in het tweede team waren er 6 spelers met een score van 50% of daar boven. Bij de reserve’s was het opvallend dat de “oudjes”, dhr. D la Pleine en dhr. C.Verburg het met respectievelijk 2 uit 3 en 1 uit 1 wel zeer bruikbaar waren.

Vast geen last van zenuwen en mogelijk enige ervaring, verzuchtte een jonge speler toen hij deze resultaten vernam.

Ook het tweede team deed lang mee om de bovenste plaats. Pas in de laatste 2 wedstrijden werd deze kans verspeeld; een nette 4e plaats was wat overbleef.

Streven voor komend seizoen zal zijn: handhaving van het eerste in de eerste klasse en wederom een plaats bij de eerste 4 voor het tweede team.

Denk en Zet gaat dus weer van start.

Interesse ? Komt u gerust eens op dinsdagavond langs, aanvang 19:30 uur, locatie dorpscentrum de Boei te Vinkenveen.