In memoriam Kees Verburg

Het lijkt soms zo onvoorstelbaar, ineens lazen wij  de rouwadvertentie; Na een arbeidzaam leven is, na een kortstondig  ziektebed overleden mijn vader en opa  Cornelis Verburg

Kees. Mijdrecht 20 februari 1934    Wilnis 2 augustus 2020.

Wij hebben dus een groot schaker verloren! Ik kan mij herinneren dat ik ongeveer 20 jr. geleden al in een schaakverslagen melding maakte van nestor Kees Verburg of Good old Kees Verburg; en meestal werd dit verslag dan vervolgd door het feit dat onze Kees weer iemand aan zijn zege kar had geknoopt.

Als je tegen Kees schaakte was het nooit saai, hij speelde zoals hij  was, levendig en op zijn tijd scherp en je kon tegen hem altijd volledig aan "de bak". Je kon ook altijd op hem een beroep doen als invaller en wist dan dat je gedreven speler had die altijd voor het volle punt ging,of het nu op bord 7 in de eerste klas of bord 3 in de 3e klasse was.

Kees is 86 jr. oud geworden en tot in zijn laatste levensjaar was hij ons als invaller nog regelmatig van dienst, met nog steeds goed schaak en resultaat.

Kees we zullen je als schaker maar bovenal als mens enorm missen.

Rest ons de familie sterkte te wensen.

Schaakbestuur s.v. Denk en Zet.