Matthijs Meijers, kampioen Harmen Kroon snelschaaktoernooi

Schaakvereniging Denk en Zet luidt het oude jaar uit met het snelschaaktoernooi.Dit evenement is zoals de naam verluidt, vernoemt naar Harmen Kroon en kent al een traditie van bijna 20 jr.

Uiteraard zijn de meest deelnemers actieve Denk en Zet clubleden maar er kwamen ook een handje vol oud leden opdagen.

Deze mogen dan wel in Amsterdam of Houten wonen maar het gezellige oudjaarstoernooi in Vinkeveen laten zij niet schieten.

De voorronde werd in vier poules gespeeld.De winnaars kregen een plaats in de Kroon groep.Ook de beste nummers twee mochten zich hier bij voegen.Daarvan profiteerde ook Peter de Jonge, de beker winnaar van vorig jaar die er op gebrand was zijn titel te prolongeren.

Uiteindelijk werd hij 2e voor Dick van der Eijk-kampioen van Denk en Zet in de 80-er jaren- en voor de wederom sterk spelende Wim de Groots.

Het was oud jeugdlid Matthijs Meijers die vier  van de vijf finale partijen won, waaronder die tegen Peter en daarmee de titel.

De beker werd uitgereikt door de alles weer prima in het gareel houdende wedstrijdleider Jeroen Vrolijk.

Al met al weer een heel geslaagd toernooi.

D.d. 7 januari gaat het weer "om het echii", Denk en Zet moet in een uitwedstrijd aantreden tegen het 1e team van de Giessen&Linge.